10.12.2024 @ HEVRE | Bar & Restaurant, Meiselsa 18
KRUG #4 / 2024 powered by Zendesk
Kraków
11-16k PLN/month
Qualaroo to narzędzie do automatycznych badań użytkowników na stronach internetowych i w produktach SaaSowych. Wśród ficzerów jest między innymi inteligentne targetowanie i analiza sentymentów. Korzystają z niego takie firmy jak Spotify, TripAdvisor, eBay, Starbucks, LinkedIn, Groupon, Merck, Logitech, Ustream, Burger King.
Więcej tutaj: qualaroo.com
Qualaroo to część funduszu Scaleworks, który klupuje firmy SaaS i je rozwija. W tym momencie mamy 5 produktów w naszym portfolio i wszystkie mają swoje zespoły deweloperskie w Krakowie (niektóre w całości, a inne częściowo). Nie jesteśmy software housem więc faktycznie pracuje się długofalowo nad jednym produktem, rozbudowuje się go i ulepsza. Nie skacze się z produktu na produkt, choć jest zawsze możliwość przeniesienia się do innego zespołu lub spróbowania się w innej roli (o ile technologicznie się spina czyli jesli ten drugi produkt też jest napisany np. w Rubym, bo to nie jest tak, że my kupujemy tylko produkty napisane w Rubym - i o ile akurat mają jakieś wolne stanowiska).
Qualaroo to produkt, który istnieje już od dłuższego czasu - Scaleworks zakupił go nieco ponad 2 lata temu. 4 miesiące temu zaczęliśmy piwotować i już widać pierwsze efekty nowego podejścia, ale jeszcze kupa pracy przed nami.
W tym momencie zespół w Krakowie to 5 osób, 6 kolejnych jet w USA. Osoby w Polsce to VP Eng (Ruby + JS), 2 BackEnd devów i jeden Front-End dev a także Head of UX/ Head of Product. Szukamy obecnie jeszcze BackEndowca (a nawet BackEndowców), wkrótce pewno kolejnego Fronta i plan jest zatrudnić też sprzedawcę na Europę bo sporo naszych klientów to firmy europejskie i tez sporo zapytań mamy z Europy. Osoby w USA to: 2 osoby od Marketingu, 1 Sales i 3 osoby od Customer Success (w tym jedna osoba techniczna).
Pracujemy w 2-tygodniowych sprintach z planowaniem, demo, retro i codziennymi standupami i groomingiem. Staramy się też opisywać taski zgodnie z praktykami agile’owymi (userstories, etc.). Nie przepadamy za nadmierną ilością spotkań. Dokumentacja jest tylko deweloperska. Client support jest bardzo ograniczony bo zajmuje się tym przede wszystkim zespół Customer Success. Nie mamy też nadmiaru “zarządzania ludźmi” - staramy się kierować zdrowym rozsądkiem i dbać o produkt :) Jako PM toola używamy Asany (przesiedliśmy się 4 miesiące temu z Assembli i już widzimy że jest lepiej).
Większość rzeczy jest rozwijana w bliskiej współpracy z całym zespołem. Staramy się sobie nie przeszkadzać, ale generalnie bardzo dużo jest na codzień w pokoju komunikacji. To mały zespół bardzo skoncentrowany na zrobieniu roboty, ale też staramy się słuchać każdej uwagi i sugestii ze strony devów nie tylko postronie technicznej ale też biznesowej. Every voice counts :)
Mniej więcej 80% Twojego czasu to byłoby rozwijanie nowych rzeczy a do 20% maintenance na starych. Jest też trochę refaktoringu, który jest ciągłym procesem odkąd przejęliśmy produkt i jeszcze troche potrwa. Acz sporo w tym zakresie już zrobiliśmy.
Przykładowe rzeczy, nad którymi nowa osoba by pracowała (nad niektórymi już zaczęliśmy pracować a niektóre mamy w planach) to: - budowanie najbardziej zaawansowanego wśród naszej konkurencji toolchaina dla klientów - sporo nowych ficzerów i przekodowanie głównego flow apki, - przepisanie głównych ficzerów na Reacta i udoskonalenie API - głęboka analiza dużych wolumenów danych (>100 gb) - doskonalenie struktur danych - w zakresie DevOpsa praca nad lepszym skalowaniem w chmurze AWSowej ... a z mniejszych zadań: - integracje z zewnętrznymi API - budowanie systemu rekomendacji. Szukamy kogoś kto ma mocne skille w Rubim, a jeśli przy okazji masz ochotę pogrzebać się trochę w JSach lub DevOpsach to też jest okazja (choć są i będą inne osoby od tego, więc nie ma musu).
Stack to: Ruby 2.4, Rails 4.2, RSpec, SASS, HAML, JS, ES6, React, Webpack. Do deplojów używamy Capistrano 3, pracujemy nad wprowadzeniem Dockera. Poza tym Redis i MySQL. Jeśli chodzi o AWS: CloudWatch, SQS, EC2 i ECS oraz S3.
Lokalizacja: Kraków (biuro na Rynku Głównym),
Typ umowy: do wyboru (o pracę, B2B, o dzieło, zlecenie)
Start date: ASAP
Wielkość zespołu produktowego: docelowo ok 20 osób
Wielkość zespołu deweloperskiego: pewno dodamy 2-3 osoby do konca roku, ale wszystko zależy od tego jak szybko będziemy rosnąć
Wielkość firmy w Krakowie: ok 45 osób
Godziny pracy: zaczynamy między 8 a 10
Wyjazdy: potencjalnie 1 raz do roku do USA
Wymiar urlopu: 20/26 dni niezależnie od umowy (na umowę o pracę 20 lub 26 wedle wytycznych ustawy; na b2b 26)
Nie ma opcji pracy zdalnej (ale w bardzo wyjątkowych sytuacjach jest).
W razie pytań lub chęci zaaplikowania zapraszamy do kontaktu na: paulina@qualaroo.com
Would you like to share your concepts or dilemmas on one of our KRUG events? Or maybe you are up for sponsoring one of them? If your answer is yes to any of the two questions, drop us a message at contact@krug.org.pl.